בגעגוע מקור השמחה עין במר בוכה ולב שמח

שבוע אחרון לתערוכת צילומים וטקסטים של עמיחי, תיאטרון פסיק, בית מזיא ירושלים. עד 23.6.2024

18 צלמים מתכתבים עם טקסטים פרי עטו של לוחם מגלן סמ"ר עמיחי יעקב ונינו הי"ד

שמונה עשר צלמים בהדרכתו של עופר בלנק, יצאו לצלם בעקבות מפגש עם כתביו של עמיחי ונינו הי"ד. תאטרון פסיק בהובלת אסי שמעוני, לקח על עצמו להעמיד את התערוכה בבית מזיא, עד סוף החודש. לכבוד התערוכה יצא לאור קטלוג מרהיב ובו קטעי ההגות והצילומים.
עמיחי, בן קצרין, נהרג בכפר עזה בשעות הקרב הראשונות, הציל חיי יהודים ונפל מות גיבורים. לאחר מותו, נמצאו שירים וכתבים רבים שכתב. דרכם נחשפת ומאירה נפשו המיוחדת, מלאת הצימאון לשלמות, לחיים מלאים ולקרבת אלקים.
משפחת ונינו, מנציחה את זכרו בדרכים רבות. לפני כמה חודשים הוקמה לזכרו פינה חמה לחיילים, ועכשיו תערוכה נודדת של מיטב הצלמים.
עופר בלנק, מוביל קבוצת הצלמים ואוצר התערוכה, מספר, שיצא מהביקור שלו אצל משפחת ונינו, עם חוברת שירים שכתב עמיחי הי"ד. והוא מספר:
התחלתי להתעמק בטקסטים, גיליתי הגות הקשורה לחיים עצמם, לקשיים שבאים עם השירות הצבאי ולעולמה של תורה. בטקסטים מבינים את עולמו המיוחד של עמיחי, את היכולות לרדת לעומקם של דברים…"
עופר חשב שהצילום כמדיה חזותית, יכולה להתכתב עם הגותו של עמיחי, וזוהי דרך טובה לזכור ולהנציח את עמיחי, להפוך את בר החלוף לנצחי. וכך בחר כל צלם טקסט שהוא מתחבר אליו, וחיבר לו צילום או מיצג.
שמונה עשרה צלמים משתתפים בתערוכה ויוצרים דיאלוג חזותי מול הטקסטים הכתובים. בחלק מהצילומים יש קשר רעיוני ברור, ובחלקים אחרים החיבור אסוציאטיבי ומופשט.
בערב פתיחת התערוכה כיבדו את המעמד בני משפחת ונינו, הצלמים, מחבריו, בני משפחתו ומוקירו בערב הומחזו קטעים שכתב, ע"י שחקני תאטרון פסיק, הולחנו והושרו 2 משיריו ע"י הזמר אורי כל טוב. עופר בלנק סיפר את סיפור התערוכה, מני ונינו, סיפר עוד ועוד על בנו עמיחי הי"ד, סיפורים שלא מפסיקים להגיע אל המשפחה, וגם על כתבים רבים שנחשפו ונחשפים. נציג הצלמים דיבר ואסי שמעוני מנהל התאטרון חתם את הערב המרגש.
התערוכה מוצגת בבית מזי"א בין השעות 8:30-18:00. התערוכה תנעל ביום ראשון י"ז סיוון 23.6.24 מוזמנים להגיע בשמחה!
כתבה: שפרה בירנבוים