לראות שנושמים טוב
ואז מתקדמים לעמוקים

עמיחי היה עושה הרבה מחוות ומתנות … ותמיד עם מכתב מרגש והקדשה אישית

אביהוא דרשן- ישבת אלון מורה

 

באמצע שיעור א' היה לי קצת חולשה וריחוק מהלימוד, משבר ידוע של ביינישים..

עמיחי לא היה אז כ"כ חבר קרוב שלי אבל הוא ראה אותי יושב עם עצמי מהורהר וקצת מדוכדך וישר פנה אליי ושאל מה קורה וכו', הוא עזר לי להגיע למסקנה שצריך לחזק את הרצון, ממש גילה לי את שורש העניין ואפילו זירז אותי להתייעץ עם מישהו ולהתחיל לחזק את הרצון.

 

"בשיעור ב עמיחי אמר לי שהוא רוצה להתחיל ללמוד תנ"ך ברצינות ולחזור הרבה פעמים על נביאים ראשונים. בשבת זכור נהוג בישיבה למכור את העליות לתורה בדפי גמרא, משנה, קילומטרים בארץ ויש עלייה אחת על פרקי תנ"ך. התחילו למכור אותה לכל המרבה במחיר, מישהו אמר שהוא ילמד את כל התנ"ך! חשבתי שהוא יזכה בעלייה אבל אז פתאום מישהו זרק 1,500 פרקים-

זה היה עמיחי. והוא אמר את זה בטון כ"כ בטוח והיינו ממש בהלם כי זה סכום ממש מטורף. הוא אמר לי שהוא עשה את זה כי זו הזדמנות להתמסר לחזרות על התנ"ך.

עברה כמעט שנה מאז ושאלתי אותו מה עם הפרקים והאם הוא באמת עומד בזה והוא אמר לי שכן.

היינו בעין מוקש בסוף שיעור ג בטיול גיוס, ונינו מחליט לעשות סלטה אחורית אבל בריצה קדימה.

מהלך מסובך ומפחיד מעט אבל החליט הבחור.

מנסה פעם ראשונה נופל למים על הראש

מנסה עוד פעם נוחת על הגב, כל הגב אדום

עולה וקופץ עולה וקופץ משהו כמו 10 פעמים!

בסוף מצליח. מחייך. מבסוט.

 

"בשיעור ב הייתי נוסע הרבה למרכז והייתי עובר בחנות ספרי קודש ממש זולה, עמיחי ניצל את ההזדמנות פעם אחת ושלח אותי לקנות סט "חק לישראל" יפה. שאלתי אותו מה הוא יעשה עם זה, והוא אמר לי שזה בשביל מתנה לסבא שלו שלומד כל יום "חק לישראל" והספרים שלו כבר ישנים אז הוא חשב לחדש לו.

בכללי עמיחי היה עושה הרבה מחוות ומתנות לחברים, משפחה ואנשים שיקרים לו ותמיד עם מכתב מרגש והקדשה אישית.

כולם בטח כבר מכירים את החיקוי המטורף של ונינו על ביבי..

בשיעור ג הוא חזר מברוכין קצת לפני פורים ואמרנו לו שיעשה סרטון של חיקוי של ביבי לישיבה להצגות של מוצ"ש זכור. הוא לא רצה כי לדבריו הוא עכשיו חזר לישיבה והוא מתפדח ולא נעים לו, כמה אופייני..

בסופו של דבר חייבנו אותו וכתבתי איתו את הטקסט של הנאום, הבאנו דגלים לתפאורה, כששמנו לו את החליפה והעניבה הוא היה באמת נבוך כי כל הלוק הזה באמת היה רחוק ממנו.. צילמנו את הסרטון (אחרי הרבה טייקים כי הוא פשוט גמר אותנו מצחוק) והקרנו אותו מול כל הישיבה ומרוב שהוא היה מוצלח הקרינו גם שנה אחרי כשהוא בכלל בצבא.."